Takaisin asiakastarinoihin

Puhelurobotti auttoi Partiota siirtymään sähköisiin laskuihin

Partiolaiset halusivat kannustaa jäseniään siirtymään paperilaskutuksesta sähköiseen laskutukseen. On-Timellä oli etuoikeus päästä auttamaan.

Ontime FI

huhtikuuta 10, 2022

Partiolainen on tunnetusti aina valmiina. Se koskee myös valmiutta ottaa käyttöön automaattisen viestinnän kaltaisia uusia teknologioita. Kun MobilePay tarjosi partiolaisille mahdollisuuden vaihtaa jäsenmaksun maksamisen sähköiseksi, On-Timen puhelurobotti auttoi toteutuksessa.

Luonnon kunnioittaminen on tärkeä osa partiolaisten arvomaailmaa, ja siihen ei sovi paperin turha haaskaaminen. Niinpä MobilePayn kampanja sähköisten laskujen käyttöön ottamiseksi oli Suomen Partiolaisille juuri sopiva – senkin puolesta, että paperilaskuista luopumalla järjestö säästi selvää rahaa.

Kampanja toteutettiin On-Timen mobiiliviestintäalustalla, ja suunnittelimme sitä varten lyhyen ja tehokkaan käsikirjoituksen, joka ohjeisti puhelun vastaanottajaa selkeästi sähköisten laskujen ottamisessa käyttöön. Puheluiden soittoajat perustuivat kohderyhmästä aiemmin kerättyyn dataan.

“MobilePay ja On-Time auttoivat meitä toimimaan partion perusarvojen mukaisesti, ja säästämme nyt huomattavia summia jäsenmaksujen keräämisessä. En voisi olla kampanjaan tyytyväisempi, se onnistui aivan joka tasolla.”
– Ville Jokinen, Jäsenhallintakoordinaattori, Partio

Vähemmän jätettä, enemmän säästöä

Kampanjan äänenä toimi ammattilaisääninäyttelijä Tiina, jonka reipas ja energinen äänensävy herätti vastaanottajissa mukavia mielleyhtymiä.

Puhelut todellakin tehosivat, sillä 31,6 prosenttia tavoitetuista partiolaisista – tai näiden huoltajista – halusi vaihtaa paperilaskun sähköiseen. Ottaen huomioon, että puhelurobottimme ei tavoitellut yksittäistä vastaanottajaa kuin korkeintaan kahdesti, tulos oli erinomainen.

Koska sähköinen lasku on noin 85 prosenttia halvempi kuin perinteinen paperilasku, ja partio laskuttaa jäseniään jatkuvasti, järjestön säästöt olivat huomattavat. Lisäksi vähentynyt paperijätteen määrä auttaa partiolaisia osaltaan toimimaan ympäristöystävällisemmin ja ilmastoa suojellen, mikä sopii täydellisesti partion ydinarvoihin.

Puheluiden vastaanottajille kokemus puhelurobotin kanssa keskustelemisesta oli mieluisa, ja On-Timella oli suuri ilo tehdä yhteistyötä partion ja MobilePayn kanssa tärkeän asian eteen.

“On hienoa, että myös Partiolaiset ovat ottaneet käyttöön modernin laskunmaksutavan ja näin samalla tehneet ison ympäristöteon. On-Time toteutti kumppanina puhelinkampanjan mallikkaasti ja ymmärsi hyvin sekä meidän että partiolaisten tarpeet, toimintatavat ja arvot. Kampanjasta tuli jokaiselle osapuolelle roppakaupalla hyötyä että hyvää mieltä”
– Perttu Kröger, CEO, MobilePay Finland

Samalla todistimme taas kerran, että toimivan teknologian lisäksi automaattisessa viestinnässä tulee aina ottaa huomioon myös inhimillinen puoli: hyvin suunniteltu viesti ja vastaanottajiin vetoava ääni.

“Sen lisäksi, että pystymme tarjoamaan ylivoimaisen toimivan ja tehokkaan alustan automaattiselle viestinnälle, osaamiseemme kuuluu myös toimivien puheluiden suunnittelu ja oikeiden äänien löytäminen. Partion ja MobilePayn tapauksessa niillä oli asiakkaalle suuri lisäarvo.”
– Jon-Erik Talvio, CGO, On-Time

 

Varaa ilmainen 15 minuutin etäesittely

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme saadaksesi lisätietoja siitä, kuinka voit rohkaista asiakkaitasi siirtymään paperilaskuista sähköisiin laskuihin automaattisen matkaviestinnän avulla.

mobile_communication

Tietopankki

Asiakastarinat

PostNord Strålfors: Parantaa asiakasviestintää Ontimen kanssa

PostNord Strålfors: Parantaa asiakasviestintää Ontimen kanssa

Opi, kuinka Ontime teki onnistuneen yhteistyön PostNord Stralforsin kanssa tehostaakseen heidän viestintää nykyaikaisilla ratkaisuilla

IPF Digital: Saavutimme erinomaisen ROI:n automaattisilla maksumuistutuksilla

IPF Digital: Saavutimme erinomaisen ROI:n automaattisilla maksumuistutuksilla

IPF Digital saavutti erinomaisen sijoitetun pääoman tuoton Ontimen monikanavaisilla mobiiliystävällisillä automaattisilla maksumuistutuksil...

Kriisiviestintää puhelurobotilla – Tapaus Nooa Säästöpankki

Kriisiviestintää puhelurobotilla – Tapaus Nooa Säästöpankki

Nooa Säästöpankki hyödynsi puhelurobottiamme COVID-19-kriisiviestinnässä erinomaisin tuloksin. Lue lisää!