Tämän päivän digitaalinen toimintaympäristö edellyttää yrityksiä löytämään uusia, innovatiivisia tapoja tavoittaa, sitouttaa ja aktivoida asiakkaitaan tai kohderyhmiään merkittävää kasvua varten. Tätä varten monet yritykset kääntyvät teknologiapohjaisten ratkaisujen puoleen uudistaakseen viestintä-, markkinointi- tai tutkimusstrategiaansa.
Puhelu, kuten tiedämme, on yksi vanhimmista ja henkilökohtaisimmista viestintätavoista, mutta sitä tärkeämpää on käyttää puheluita oikein. Jos ajattelet, että puhelu on ainoastaan tunkeilemista eikä sinun siksi tulisi käyttää sitä, kyse on vain rajoittuneesta ajattelusta.
Automatisoidut puhelut ovat erinomainen lisä modernissa asiakaspalvelun kanavavalikoimassa. Niiden avulla viestit asiakasystävällisesti ja ketterästi useissa eri käyttökohteissa. Jatka lukemista niin avaamme ajatusta lisää…
- Mikä on automatisoitu puhelu?
- Miksi automaattipuheluita tulisi käyttää?
- Kuinka automaattipuhelut auttavat kasvattamaan liiketoimintaasi?
- Kenelle automaattisista puheluista on hyötyä?
1. Mikä on automatisoitu puhelu?
Aluksi vastataan ilmeisimpään kysymykseen, mikä on automatisoitu puhelu?
Kuten nimestä voi päätellä, automatisoitu puhelu on ennalta nauhoitettu ystävällinen ääniviesti, joka lähetetään asiakkaallesi ja/tai yhteyshenkilöllesi puhelimitse. Sitä voidaan käyttää erilaisiin liiketoiminnan tarpeisiin, kuten asiakaskokemuskyselyihin, maksumuistutuksiin, tärkeiden tuotetiedotteiden jakamiseen, informoidaksesi asiakkaitasi uusista palveluista, yleiseen viestintään, HR-viestintään tai tutkimukseen.
Tutustu blogiimme 4 hyvää ja huonoa käyttökohdetta automaattipuheluille, jossa esittelemme hyviä ja huonoja käyttökohdeideoita automaattipuheluille.
Automaattipuheluita voidaan lähettää monin eri tavoin ja monista eri järjestelmistä. On-Time tarjoaa pilvipohjaisen selaimen kautta käytettävän ohjelmiston, jota voidaan käyttää joko ilman integraatioita tai integroituna CRM:ään tai muuhun asiakkuudenhallintajärjestelmään.
Kampanjat voidaan ohjelmoida lähettämään viestejä tiettyinä aikoina ja päivämäärään sitoen tai tiettyjen ehtojen mukaan, esimerkiksi silloin kun yhteyshenkilö ei ole tehnyt haluttua toimintoa.
Automaattipuhelut ovat parhaimmillaan loistava tapa yrityksellesi pitää yhteyttä asiakkaisiin. Ennen kuin aloitat niiden käytön, sinun on kuitenkin otettava huomioon seuraavat tekijät: Mikä on puhelun tarkoitus? Milloin on oikea aika soittaa? Kuka on kohdeyleisö? Kuinka pitkä puhelun tulisi olla? Miten puhelu kannattaa lopettaa? Minkälaista äänensävyä tulisi käyttää? Mitä viestiin pitäisi sisällyttää?
Tässä on 5 yksinkertaista vinkkiä automaattisten puheluiden käytön aloittamiseksi yrityksessäsi.
2. Miksi automaattipuheluita tulisi käyttää?
On useita syitä, miksi yritysten tulisi harkita investoimista automatisoituun puhelujärjestelmään. Katsotaanpa muutamia niistä:
Parantaa tavoittavuuttasi - Olet ehkä pärjännyt loistavasti paikallisilla markkinoilla paikallisen asiakaspalveluosastosi kanssa, mutta sinulla on ollut vaikeuksia tavoittaa kaikki kontaktit kansainvälisesti henkilöstö- tai taloudellisten resurssien puutteen vuoksi.
3. Kuinka automaattipuhelut auttavat kasvattamaan liiketoimintaasi
Automatisoidut puhelut auttavat kasvattamaan liiketoimintaasi monin eri tavoin. Alla kuvaamme muutamia keskeisiä etuja, joita automaattipuhelut tarjoavat:
Ole tehokkaampi - Aika on yksi kriittisimmistä resursseista mille tahansa yritykselle nykypäivän liiketoimintaympäristössä. Automaatio auttaa virtaviivaistamaan ydinliiketoimintaa ja samalla säästämään ihmisten aikaa. Samoin automaattipuheluiden avulla brändisi voi pitää yhteyttä asiakkaisiisi tarpeen mukaan, kun taas työntekijät voivat keskittyä muihin tärkeisiin korkeampaa lisäarvoa tuottaviin tehtäviin.
Säästä kustannuksia - Yksi automaation tärkeimmistä eduista, joka edistää nopeaa kasvua kaikille suurille tai pienille yrityksille, ovat kustannussäästöt. Automaattipuhelujen ansiosta ylläpidät asiakaspalveluasi pienemmällä henkilöstömäärällä.
Lue asiakkaamme IPF Digital:in erinomaisesta ROI:sta, jonka he saavuttivat käyttämällä automatisoituja puheluita maksumuistutuksissa.
Tavoita paremmin - Kuten mainitsimme jo aiemminkin automaattipuheluiden avulla tavoitat kymmeniä tuhansia ihmisiä muutamassa tunnissa. Soittonopeuden ansiosta voit myös ajoittaa viestintäsi juuri parhaaseen ajankohtaan.
Lue tästä blogista, kuinka julkisella sektorilla Suomessa käytetään puhelurobotteja ihmisten tavoittamiseen.
Paranna brändiviestiäsi - Automaattipuheluilla voit kokeilla erilaisia viestejä nopeasti ja kustannustehokkaasti. Saat myös palautteen erilaisten viestien toimivuudesta reaaliajassa.
On-Timen alustan avulla voit rakentaa kampanjoita, jotka yhdistävät puhelut ja tekstiviestt saumattomiksi viestintäprosesseiksi.
Ole asiakaslähtöisempi - Kaikki tietävät, että asiakas on kuningas. Automaattipuheluiden avulla voit kohdella asiakkaitasi tämän mukaisesti. Niiden avulla voit tarjota hyödyllistä tietoa, joka ei välttämättä ole saatavilla verkkosivustollasi tai sosiaalisen median sivuillasi. Voit lähettää hälytyksiä tai muistutuksia oikeaan aikaan. Voit varmistaa, että asiakkaidesi elinkaaren kaikki kriittiset kosketuspisteet tulevat hoidetuksi. Tämä luo kokonaisvaltaisen kokemuksen, joka saa asiakkaasi tuntemaan, että hänestä aidosti pidetään huolta.
Sopimusten uusintaan tai ennakoivaan poistuman ehkäisyyn - Automatisoi ajankohtainen ja harkittu yhteydenotto asiakkaidesi kanssa muistuttaaksesi heitä sopimusten päättymisestä, mikä parantaa mahdollisuutta ehkäistä poistumaa. Voit myös käyttää automaattipuheluita yhteyden saamiseksi menetettyihin myynteihin ja tutkia sekä analysoida niiden tapausten mahdollisia syitä. Tämä voi auttaa sinua parantamaan myyntiprosessia tulevaisuudessa.